Ogłoszenie




#1 2013-04-28 23:05:54

Aid4n

http://i.imgur.com/Psxj5zD.png

Zarejestrowany: 2012-12-15
Posty: 453
Punktów :   15 

Złota Księga Arbitra.

Święci w chwilach zwątpienia mieli biblię, sędziowie natomiast na wypadek dylematu od dziś będą mogli podeprzeć się "złotą księgą arbitra". Jest to instrukcja napisana z myślą zarówno o tych dopiero raczkujących w tej branży, jak i doświadczonych arbitrach. Następujący tekst będzie zbiorem zaleceń, które na wypadek dylematu mają pomóc każdemu.

1. Konfrontacje postów
Przy ocenianiu "kto ładniej" należy zwracać uwagę na kilka czynników. Zdecydowanie najważniejsza jest naturalnie treść, czyli to, co gracz w danym poście nam przekazuje. Nie bez znaczenia jest także jej obróbka, na którą składa się kilka kategorii. Tą główną, na którą należy szczególnie zwracać uwagę, jest barwa języka, jakim ową treść przedstawiamy. Stanowią ją: zasób słownictwa oraz przenośnie, ich częstotliwość oraz jakość. Kolejnym ważnym elementem jest konstrukcja posta, jego proporcje. Między opisem uczuć oraz przemyśleń, a opisem akcji musi być zachowana równowaga. Piszący post user nie może skupić się wyłącznie na jednej rzeczy, sprowadzając drugą do minimum. Ostatnim ważnym czynnikiem jest poprawność. Powtórzenia, błędy ortograficzne, jak i CZĘSTE literówki znacznie obniżają jakość posta. Rzeczą oczywistą wydaje się być realizm przedstawianej w poście sytuacji. Przekładając to na rachunek matematyczny:

Absurdalna wersja wydarzeń powinna z góry eliminować post.
Treść: 10/10
Barwa językowa, interpunkcja itd: 10/10
Równowaga: 7/10 (zależy od stopnia ewentualnego błędu. Skrajnie niepoprawna równowaga powinna z góry eliminować post)
Poprawność: 4/10
W przypadku, kiedy posty stoją na zbliżonym poziomie, wymagane jest uzasadnienie decyzji sędziego.

2. Opis sytuacji:
O ile w "kto ładniej" zachowana powinna być równowaga, o tyle w opisie sytuacji nacisk położony być powinien przede wszystkim na to, co dzieje się we wnętrzu zawodnika, nie na sam opis akcji. Jedna akcja uniwersalna dopuszczalna dla zawodnika znajdującego się w gorszym położeniu.

Uczucia: 10/10


Inicjatywa i kontrowanie.

Kontra:
Realia walki powinny być w 100% oddaniem reguł panujących w federacji, jakiej symulacją jest nWU. Chodzi oczywiście o WWE. W nowym systemie kontra nastąpić może do 9 movesa po przejęciu inicjatywy, jednakże to jak szybko fakt ten ma wystąpić, jest uzależnione od wielu czynników. Należy zwracać przede wszystkim uwagę na realizm ofensywy. Kontra między 1-5 uznawana jest za wczesną, natomiast między 8-9, późną. Zalecane jest aby inicjatywa pozyskana przez kontrę przerywana była stosunkowo szybko a kontra, o ile jest to w danej sytuacji możliwe, prowadziła do opisu sytuacji/kto ładniej. Moment nastąpienia kontry jest także uzależniony od poziomu posta zawodnika. Jeśli takowy jest raczej marny, kontra powinna nastąpić szybko. Wymagania co do poziomu posta powinny rosnąć wraz z każdą wykonaną akcją. W inicjatywie nie wymagamy takich postów jak w kto ładniej, jednak dobry post spełniający resztę warunków może sprawić iż inicjatywa potrwać może długo. Przy zaliczaniu ataku poza poziomem posta, długością inicjatywy i realizmem należy zwracać uwagę na obrażenia poszczególnych części ciała zawodnika w całym pojedynku jak i w skutek zainkasowanych niedawno akcji po których zawodnik nie zdążył się jeszcze zregenerować. Przykład:
[i]Kane usiłuje wykonać Samoan Drop na HBK'u. Ten kontruje uderzając go łokciem w twarz, szarpiąc się i w końcu przenosząc swój ciężar ciała. Michaels ląduje na nogach, trzymając przy tym Kane'a w DDT Cluth'u, jednak Swingin Neckbreaker nie dochodzi do skutku, bowiem Shawn jeszcze niedawno zainkasował dwie akcje wpływające na trzeźwość umysłu, co w mniejszym lub większym stopniu wpływa na szybkość jego ruchów, a tułów Kane'a nie ucierpiał w znaczący sposób, toteż ten ma czas na reakcję.

Swingin Neckbreaker teorytycznie był by realny, jednak o niepowodzeniu akcji zadecydowało ogłuszenie zawodnika oraz brak większych obrażeń tułowia jego rywala.
Ponadto w sprawach dyskusyjnych sędzia zawsze dążyć powinien do doprowadzeniu do kto ładniej/opisu sytuacji. Podstawą walki jest mimo wszystko konfrontacja poziomu pisania rywali, tak więc do takowej musi dojść w pojedynku co najmniej 2 razy (jeśli obu konfrontacji nie wygrał ten sam gracz, więcej w zależności od długości trwania pojedynku). W momencie wygrania 2 konfrontacji z rzędu przez jednego gracza walka powinna zmierzać ku zakończeniu. Dopuszczalne są także kontry kontry, jednak nie powinny być stosowane zbyt często. Jedynie w sytuacjach, w których ewidentnie powinna ona nastąpić!

3.2. Zaliczanie.
To, czy kontra powinna być zaliczona, czy też nie, leży tylko i wyłącznie w kwestii wyobraźni sędziego. Także tutaj musi on wyobrazić sobie przedstawianą przez gracza wersję wydarzeń, by następnie ocenić jej realizm. Musi zwracać uwagę na takie rzeczy, jak warunki fizyczne obu zawodników (kontrującego oraz usiłującego wykonać akcję), zmęczenie oraz szczególne obrażenia danej części ciała. To, czy po skutecznej kontrze inicjatywę przejmuje kontrujący, czy też następuje "kto ładniej", zależy od finalnej sytuacji, na jakiej zatrzymuje się akcja. Jeśli jeden z zawodników leży, a drugi stoi, inicjatywa automatycznie ląduje po stronie stojącego. To samo tyczy się sytuacji, w której kontrujący zdobywa tymczasową kontrolę nad rywalem.

4. Submission'y:
Przy zaliczaniu wyjścia z submission'a należy również kierować się przede wszystkim realizmem. Ilość szans, jakie przyznane są na wyjście z submission'a, uzależniona jest od:
Ilości zainkasowanych normal-moves'ów (do 8 powinny być to min.4 szanse)
Miejsca, na jakie oddziałuje dany submission. Jeśli jakaś część ciała szczególnie ucierpiała, a jest poddana działaniu submission'a, ilość szans powinna zostać ograniczona.
Jeśli w poście zapinającego submission nie jest zawarte stwierdzenie "na środku ringu", nie można z góry przesądzać, iż poddany jego działaniu może bez problemu sięgnąć lin. Należy wtedy bardzo dokładnie przeanalizować post, w którym rozstrzyga się ostateczne położenie obu zawodników, a tym samym miejsce, w którym zapięty jest sub.[/i]




http://i153.photobucket.com/albums/s214/Qeef_photo/oczy-na-bloga-oko-4.jpg

Offline

 
tabelka nWU
(Kliknij obrazek powyżej a przejdziesz do historii mistrzów nWU)

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
http://fantasticevents.pl Selinabay